Mgr. Hana Celušáková, PhD .

Odborná asistentka na Katedre psychológie FiF UK a klinická psychologička v Centre pre rodinu Kvapka – ambulancii klinickej psychológie a psychoterapie pre deti a dospelých. V rámci výučby sa venuje psychologickým aspektom reprodukčného zdravia, vývinovej psychopatológii, diagnostike detí a adolescentov a neurovývinovým poruchám, psychoterapii. Prednáša v rámci špecializačného štúdia klinickej psychológie na FiF UK. Výskumne spolupracuje s Akademickým centrum výskumu autizmu pri LF UK, kde v roku 2019 ukončila doktorantské štúdium a pracovala ako výskumníčka do roku 2023. Zaoberá sa problematikou kognitívneho vývinu a adaptívneho správania u detí s typickým a atypickým vývinom, s dôrazom na Poruchy autistického spektra. V minulosti spolupracovala na projekte zameranom na tvorbu interaktívnych vzdelávacích metód, je spoluatorkou Štandardných postupov pre PAS MZ, projektu Sprievodca pôrodnicami, kníh Máme dieťa s autizmom – KomPAS pre rodičov (Ostatníková a kol., 2015), Autizmus od A po S (Ostatníková a kol., 2022), Pôrodníctvo (Záhumenský a kol., 2022), Ako byť šťastný, Kapitoly z poradenskej psychológie – 2. vydanie (Smitková a kol.,2024). 


 Mgr. Diana Demkaninová, PhD. 

Odborná asistentka na Katedre psychológie FiF UK v Bratislave. V rámci výučby a výskumu sa orientuje predovšetkým na psychologickú prácu s deťmi a adolescentmi, hlavne v školskom prostredí (Edukačná a Školská psychológia a pod.), ale aj príprave budúcich učiteľov v oblasti psychológie (Psychológia pre učiteľov, Didaktika psychológie). Spolupodieľa sa na štandardizácii slovenskej verzie BRIEF-2 a výskumoch zameranom na adaptívne správanie a exekutíve funkcie detí v bežnej populácii. V minulosti pracovala aj ako školská psychologička na základnej škole v Nitre. 


Mgr. Margaréta Hapčová, PhD 

Odborná asistentka na Katedre psychológie FiF UK a klinická psychologička na Klinike detskej neurológie NÚDCH. V rámci výučby sa venuje vývinovej psychopatológii, diagnostike detí a adolescentov a neurovývinovým poruchám. Prednáša v rámci špecializačného štúdia klinickej psychológie na FiF UK. Výskumne spolupracuje s Akademickým centrum výskumu autizmu, kde sa zaoberá problematikou adaptívneho správania u detí s typickým a atypickým vývinom. V minulosti realizovala projekt zameraný na tvorbu interaktívnych vzdelávacích metód.


Mgr. Silvia Harvanová, PhD 

Aktuálne pôsobí ako odborná asistentka na Katedre psychológie Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, s výskumným zameraním na oblasť vývinovej psychológie a psychopatológie aj v neurokognitívnom kontexte, so záujmom o otázky vývinu emocionálnej regulácie a jej význame pri budovaní sociálnych vzťahov. V projekte správanie detí sa venuje najmä otázkam temperamentu vo vzťahu k exekutívnym funkciám v detskom veku. Zároveň pôsobí v praxi ako školský psychológ na ZŠ v Bratislave. 


Ing. et Mgr. Eva Košíková 

Interná dokotoradka v odbore klinická psychológia na FiF UK v Bratislave a ako psychologička v Centre memory. V rámci doktoradského štúdia sa venuje problematike vývinovej psychológii exekutívnych funkcii u detí v školskom a predškolskom veku. 


Mgr. Barbora Malík, PhD. 

Psychologička a interná doktorandka v odbore Klinická psychológia na Katedre psychológie FiF UK v Bratislave. V rámci doktorandského štúdia sa venuje problematike detskej klinickej psychológie, neurovývinovým poruchám a psychodiagnostike v ranom až školskom veku u detí a adolescentov. V minulosti pracovala v Inštitúte detskej reči, kde sa venovala vývinu reči a ich poruchám, diagnostike od najranejšieho veku i poruchám učenia. Oblasťou jej záujmu sú taktiež psychosomatické ťažkosti u detí a dospelých, najmä v oblasti kožných a gastroenterologických ochorení. Výskumne sa venovala problematike skríningových vyšetrení psychomotorického vývinu u detí do troch rokov, pracuje tiež s problematikou adaptívneho správania u detí s typickým vývinom a s neurovývinovými poruchami.


Doc.PhDr. Barbora Mesárošová, CSc. 

Docentka PhDr. Barbora Mesárošová, CSc sa špecializuje najmä na oblasť vývinovej psychológie v celoživotnom kontexte. Participovala i na výskumoch v oblasti evnironmentálnej psychológie, psychológie zdravia a psychológie médií. Vývinová psychológia tvorí však jadro jej vedecko pedagogickej profilácie.   V jej vedecko-pedagogických aktivitách dostávajú svoj priestor aj témy  týkajúce sa vývinu reziliencie, teórie mysle, exekutívnych funkcií a trajektórií ich vývinových zmien. 

Počas svojej vedecko-výskumnej praxe riešila viacero projektov, zameraných na  environmentálnu problematiku (s podporou Rakúskeho inštitútu pre východnú a strednú Európu – ASRLO),Má skúsenosti aj z výskumu v oblasti psychológie médií (VEGA 1/9200/02 v r. 2002-2004) a (APVV -17-0267 v r. 2018-2020), kde sa zaoberala najmä mediálnym násilím u detí a antisociálnymi vplyvmi nových druhov médií. Je autorkou monografie “Vplyv médií na vývin psychiky detí a dospievajúcich”. 

Ako riešiteľka venovala pozornosť aj výskumu reziliencie u adolescentov (VEGA 1/0392/11) a chronicky chorých pacientov (VEGA 1/1013/16). Je spoluautorkou monografie “Osobnosť ako zdroj reziliencie a rizika u pacientov s chronickým ochorením.  Od roku 2021 sa venuje téme Sebaregulácia detí v mladšom školskom veku – úloha temperamentu a exekutívnych funkcií. Projekt je podporovaný agentúrou VEGA 1/0640/22 a doc.Mesárošová je jeho zodpovednou riešiteľkou. 

B.Mesárošová sa podieľala na výskumných aktivitách zameraných na deti mladších vekových kategórií, ktoré pochádzajú zo sociálne znevýhodneného prostredia. Bola expertkou v grantovej úlohe projektu Phare (SRO103.01), sledovaného Úradom vlády SR a Európskou komisiou (v rokoch 2003-2004). Názov grantu bol „Podpora rómskej menšiny v oblasti vzdelávania“ a išlo o reintegráciu detí z radov rómskej menšiny zo špeciálnych škôl do štandardných škôl. V projekte riadila výskum školskej spôsobilosti detí rómskeho etnika  a vývoj testov pripravenosti na školu u sociálne a etnicky znevýhodnených detí. S rómskou populáciou detí pracovala za SR ako expert aj  v trojstrannom projekte (Maďarsko, Bulharsko, Slovensko) podporovanom EK a európskym zväzom učiteľských odborov ETUCE v rokoch 2005-2006. Projekt mal názov „Developing non-discriminatory quality education for Roma children“.      

Riešila i viacero projektov, zameraných na  environmentálnu problematiku (s podporou Rakúskeho inštitútu pre východnú a strednú Európu – ASRLO), kde bolo cieľom rozpracovať kategóriu väzby na miesto v kontextuálnej perspektíve a jej vzťah k environmentálnym dispozičným štruktúram u detí. 


Mgr. Daniela Turoňová, PhD.

Je odborná asistentka na Katedre psychológie FiF UK v Bratislave. Primárne sa zameriava sa na kognitívne procesy ich neurofyziologiu a psychometriku. Pôsobí v Laboratóriu psychofyziológie Katedry psychológie.

Venuje sa:

  • dizajnu a psychometrike výkonových/kognitívnych úloh
  • psychometrike dotazníkových metód v psychológii
  • sledovaniu kvality spánku v súvislosti s  jeho subjektívnym hodnotením, spánkovými vzorcami a neurofyziológiou
  • psychofyziológii v súvislosti s kognitívnymi procesmi a tempermantom

Bola spoluriešiteľkou viacerých grantov VEGA, KEGA a APVV zameraných na psychofyziológické koreláty stresovej reakcie, prežívania, osobnostných premenných. Na kognitívne procesy, spracovanie informácii a správanie v digitálnom prostredí.